Traseul TER

Proiectul TER propune cinci linii plus una, numerotate în sensul invers acelor de ceasornic, T1-T5 şi TC (T Centură). Ca principiu conducător, fiecare linie este concepută să aibă capătul dinspre centru conectat la câte o staţie de metrou corespondentă. O fază ulterioară a proiectului ar propune conectarea sistemului de TER la cel de metrou, pe modelul S-Bahn sau RER.

T1 - face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă, pe o linie existentă în proporţie de 90%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord.

T2 - face legătura între Eroilor şi Videle, pe o linie existentă în proporţie de 95%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Eroilor.

T3 - face legătura între Piaţa Unirii şi comuna Vidra (posibil Giurgiu), pe o linie existentă în proporţie de peste 90% (este însa linia cu cele mai multe probleme speciale, care vor fi discutate detaliat). Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Unirii.

T4 - face legătura între Costin Georgian (Morarilor) şi comuna Fundeni pe o linie existentă în proporţie de 100%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Costin Georgian. Update: de la elaborarea proiectului şi până acum, parcela situată în intersecţia Morarilor a devenit "proprietate privată", nu ştim cum, în condiţiile în care terenul ocupat de şine era proprietatea Min. Transporturilor, existând cu mult timp înainte de război ca atare, deci nefiind proprietate naţionalizată după 1947.

T5 - face legătura între Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi comuna Brăneşti via comuna Voluntari pe o linie existentă în proporţie de 100%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab).
- cu variantă care face legătura între Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi Obor via comuna Voluntari pe o linie existentă în proporţie de 95%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab) şi cu staţia de metrou M3 Obor.

TC - porneşte din Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi parcurge linia de centură feroviară a oraşului în ambele sensuri, pe o linie existentă în proporţie de 100%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab).
Vom detalia în curând fiecare traseu cu staţiile, trecerile la nivel sau sub-/supratraversările necesare, problemele specifice şi eventualele soluţii.
Iată şi harta liniilor TER:

24 Responses to “Traseul TER”

  1. # Blogger mihai

    Acest comentariu a fost eliminat de autor.  

  2. # Blogger mihai

    Sper sa se concretizeze acest proiect, intr-adevar, s-ar numii mai bine RER (ca la Paris).
    Insa, ar trebuii si o statie in aeroportul Baneasa, ca e un pic prea departe pentru cei saracii turisti cu valiza, traficul low cost creste din ce in ce mai mult. In orice caz, ar fii mai eftin decit o line de metrou!

    Am o intrebare: S-ar putea conecta reteaua de metou la aceasta line spre aeroport? Este acelas latime la cai? Ar fii interesant in modul asta, macar spre aeroportulrile.

    Si eu am lansat un blog cu Bucurestiul, si cum sa redam viata la Capitala Romaniei si o dezvoltare armonioasa! Pun un link si spre blogul tau.

    http://bucarest-bucuresti.blogspot.com/  

  3. # Blogger mihai

    ah si sa speram ca in sfirsit, toate biletele de RATB + METROU + TER vor fii comune la o singura intreprindere / administratie.  

  4. # Blogger cav

    Lipsesc liniile care sa traverseze bucurestiul .
    Rolul transportului in comun e se ofere o calatorie rapida si ieftina intre oricare 2 puncte ale orasului. Asta include si punctele diametral opuse - linia de centura nu realizeaza acest lucru. Conectarea prin subteran a T3 cu T5 si a T2 cu T4 e evidenta pe harta. Tot ca plan de viitor ar fi si prelungirea T1 pana la popesti leordeni ( loc al unui viitor aeroport ).
    Nu inteleg de ce ati inclus videle in proiect si nu si ploiestiul , distantele sunt comparabile si deja exista un flux importand dinspre ploiesti inspre bucuresti ( miza fiind comunele de pe traseu ) .  

  5. # Blogger Mircea

    Gara Odai e f. aproape de aeroportul Otopeni:

    http://www.wikimapia.org/#lat=44.5674495&lon=26.0642052&z=15&l=0&m=a&v=2  

  6. # Blogger Justinian

    Idei bune nu lipsesc. Numai ca brontocamilele administrative au alte probleme...

    Intrebare : CUM PUNEM ACESTE IDEI IN PRACTICA?
    Cum ii fortam pe dragii nostrii alesi sa-si miste fundul?  

  7. # Blogger Mircea

    eu cred ca cel mai simplu ar fi un autobuz care sa faca legatura intre terminalul otopeni si gara odai. La aeroportul CDG din Paris (si banuiesc si in alte parti) sunt autobuze gratuite de genul asta. 2km e chiar minim

    Uite si mersul trenurilor in acest moment in gara Odai
    http://www.mersultrenurilor.ro/Statie/Odaile_h
    Sunt sigur ca se poate suplimenta fara probleme.  

  8. # Blogger Mircea

    Activitatea pentru "miscat fundul autoritatilor" se numeste lobby. Din cate stiu eu nu e altceva decat promovare si batut la cap pe cat mai multa lume.  

  9. # Blogger Mircea

    cine vrea sa trimita urmatorul mesaj la cat mai multi politicieni de toate culorile:

    Buna ziua,

    Am o sugestie legata de imbunatatirea transportului in Bucuresti si in mod special legatura cu aeroportul Otopeni.
    Noua linie 780 care face legatura intre aeroport si Gara de Nord circula tot pe supraaglomeratul dn1 si nu este accesibila decat celor care detin card activ ( deci bucuresteni!).

    Se intampla ca gara Odai e la doar 2km de aeroportul Otopeni:
    harta : http://www.wikimapia.org/#lat=44.5674495&lon=26.0642052&z=15&l=0&m=a&v=2

    Eu cred ca cel mai simplu ar fi un autobuz care sa faca legatura intre terminalul otopeni si gara odai. La aeroportul CDG din Paris (si banuiesc si in alte parti) sunt autobuze gratuite pentru astfel de legaturi.

    Iata si mersul trenurilor in acest moment in gara Odai
    http://www.mersultrenurilor.ro/Statie/Odaile_h
    Sunt sigur ca se poate suplimenta fara probleme.

    Eu cred ca solutiile simple sunt cele mai bune, cel putin in asteptarea solutiilor complete.
    As vrea sa stiu ce pot face pentru a stimula implementarea acestei sugestii.

    Multumesc,
    ...  

  10. # Blogger Mircea

    gara Odai - aeroport = 2km
    http://www.wikimapia.org/#lat=44.569284&lon=26.0648918&z=15&l=0&m=a&v=2&gz=0;260517597;445680610;0;0;262213;24764  

  11. # Blogger Justinian

    Ce am scris, poate sa fie intr-adevar interpretat ca "hei rupism". Nu asta am vrut.

    Lobby? Ok! Numai ca lobby la primaria bucuresti sau la ministerul transporturilor nu pot face eu ca "simplu cetatean". Sau daca incerc, nu voi fi probabil luat in seama.

    Batut la cap? Si asta-i ok! Numai ca "telefonul fara fir", dupa parerea mea, e drumul cel mai lung catre factorii de decizie.

    Promovare in media? Doar sa nu se reduca la o stire de 30s la jurnalul de pranz... Pe de alta parte, o campanie bine gandita si de durata ar fi clar o parte a solutiei.

    In concluzie, intrebarea mea era :
    Cum faci ca ministerul transportului (sau primaria bucurestiului) sa se implice intr-un astfel de proiect, prioritatea in momentul asta (in afara de functii) fiind "constructia de autostrazi"?  

  12. # Blogger BABILONUL IMOBILIAR

    Salut (initiatorii si...sustinatorii :) !
    SUSTIN!

    PS:...unde aveti "html-ul" pentru TER?  

  13. # Blogger Bogdan

    daca nu ma insel, 100.000 semnaturi pot face o lege.  

  14. # Blogger cilibiu

    Pai hai sa strangem 100.000 de semnaturi. (parca asa stiam si eu)  

  15. # Blogger mihai

    Eu nu sunt de acord cu Mircea.

    Costul de o linie de autobuz care sa faca legatura cu gara la Otopeni ar revenii la acelas pret decit 2,5km de cale ferata cu un peron. Cel mai simplu pentru un strain cind ajunge e sa eia direct un fel de transport care sa-l aduca pina in centru. De aia, cel mai simplu dupa mine, ar fii o lucrare de electrificare a liniei in asamblu. TER este un proiect foarte util, dar mai mult pentru cei care sunt obligati sa eie masina personala pina acuma ca sa se duca la lucru. Insa un proiect de metrou mai dezvoltat nu ar strica pentru a decongestiona orasul de masini. Cred ca amandoi trebue sa se dezvolte. Nu degeaba Parisul care are o densitate de populatie de 10.000 de locuitori/km2 are un metrou+RER+Autobuz+Tramvai+Biciclete!!!!!!! Decit ei nu ma au aproape masina personala. Se deplaseaza numa cu transporturile in comun, sau chiar pentru a merge in WE eau masina.

    Sa ne inspiram, Bucurestiul are de la 6000 la 9000 de locuitori/km2 deja. Trebue facut ceva un proiect important, care sa anticipe dezvoltarea orasului.

    Un proiect simplu... DA, dar nu o sa fie suficient!  

  16. # Blogger 1

    Linia de cale ferata care vine la gara Obor se continua pana in spatele primariei sector 2. Am copilarit acolo si stiu trenurile care treceau pe-acolo. De asemenea Piata Obor in prezent este aproape desfiintata. Cred ca se poate face pasaj subteran incepand cu spatele Kaufland si terminand cu statie sub parcarea de masini dintre parc si ALMO3. In acest fel se asigura si interconectarea cu Metroul.  

  17. # Blogger Andrei Egli

    @1: Exact asta e ideea in proiect! Cand ajung pe blog la linia T5 o sa apara exact povestea asta!
    Multumesc de comentarii!
    Andrei Egli  

  18. # Blogger dgrp17us1

    idee geniala.....simpla si geniala

    Eu zic sa ne apuca sa strangem semnaturi.

    Nu se poate ca 100.000 de bucuresteni sa nu-si dea seama de simplitatea si eficienta proiectului  

  19. # Blogger Catalin Augustin Stoica

    excelenta idee. As adauga exemplelor din alte tari si ceea ce exista similar la Milano.  

  20. # Blogger Mircea

    Ok, geniala ideea! Sunt de parere ca pentru inceput trebuie sa afle cat mai multa lume de el... Nu va sfiiti, chiar si Yahoo Messenger poate face minuni in aceasta privinta. Sa stie lumea, si va ajunge in curand si la tv si in presa.  

  21. # Blogger catalin

    Ideea în sine de tren regional pentru Bucuresti mi se pare excelenta, insa proiectul din hartile de mai sus este foarte slab. Simplul fapt ca exista (sau mai bine spus a existat odata) o infrastructura nu inseamna ca un serviciu cu calatori va avea succes. In afara de T1, care probabil ca va functiona chiar ok, restul "T"-urilor nu prea isi au rostul.
    De exemplu T2 - linia trece prin mijlocul unei zone industriale care separa 2 cartiere "dormitor". O zona deloc populata, situata undeva "intre maidane". La nici 300 m de linie, in ambele directii, se gaseste un mijloc de transport eficient (metrou respectiv tramvai separat de trafic/metrou usor - linia 25/35), asigurand transport eficient spre centru (dupa terminarea podului Basarab, 35 va asigura legatura directa in regim metrou usor intre Dr. Taberei/Timisoara si Gara de Nord). Locuitorii din suburbii nu vor folosi ruta asta, ruta curenta CFR este mai convenabila (duce direct in Gara de Nord, nu undeva la Eroilor unde legaturile cu restul orasului sunt mai proaste). De la Plaza Romania spre centru... ar fi mai usor (si mai ieftin) instalarea unui trotuar rulant stradal pe cei 100 m de la intrare pana la intersectia cu Iuliu Maniu. Cine ar folosi astfel T2? Poate doar cei cativa veniti dinspre Videle care au treaba in Drumul Taberei sau Militari... Mai mult, unele statii (gen Gara Cotroceni/Moinesti) sunt "nicaieri", in spatele unor uzine/blocuri sau in maidane, asigurand cel mult cativa calatori (la Cotroceni au circulat trenuri de calatori pana in '87, nu le-au scos pentru ca erau prea pline). In plus, in anumite zone propusul T2 se loveste de constructii importante - intre Gara Cotroceni si Vasile Milea, linia ferata existenta de-abia isi asigura gabaritul, fara demolari de amploare in zona Apaca nu vad exact cum ar putea incapea infrastructura existenta. Mai mult, pentru un tren la 20 minute (ceea ce pentru bucuresteanul obisnuit cu frecvente de 5-10 minute ar echivala cu un serviciu "fantoma"), linia trebuie dublata (unde nu exista spatiu) si eventual electrificata (nu cred ca serviciile diesel ar fi economice sau ecologice - si din nou, nu e spatiu). La fel, la T4, de ce nu se poate termina linia la Titan Sud, ca acum (care e fix deasupra statiei de metrou Republica) si ar trebui prelungita peste constructii pana la C. Georgian, nu stiu, si... de ce se termina in Frunzaresti, nu cel putin in Budesti, nici asta nu stiu. Ca nu si-ar putea genera trafic, zona fiind foarte slab populata, asta e o alta poveste, CFR-ul cu 4 perechi de trenuri pe zi (pe exact T4, cu opriri exact ca pe T4, si mergand pana la Oltenita) are niste incasari execrabile, la fel cum au si microbuzistii/RATB-ul pe rutele auto corespondente. In afara de T1, singura care ar mai putea merge e poate TC, dar si respectiva linie trebuie modificata profund astfel incat sa treaca prin Domnesti si Magurele, nu doar prin coclaurile de la 1 km de comuna/oras (si sa nu dureze o ora calatoria de la Gara de Nord la Magurele). Altfel, proiectul nu e altceva decat un exercitiu de imaginatie deloc util, iar implementat, nu ar fi decat o pierdere de bani care ar putea fi folosit pentru o retea regionala feroviara cu adevarat utila.  

  22. # Blogger Andrei Egli

    @ Catalin:
    Sa le luam pe rand.
    Nu cred ca restul liniilor TER, mai putin T1, nu prea isi au rostul. Hai sa facem o analiza pe text.
    “La nici 300 m de linie, in ambele directii, se gaseste un mijloc de transport eficient (metrou respectiv tramvai separat de trafic/metrou usor - linia 25/35)”
    - din pacate, tramvaiul 25 care trece pe Timisoara ajunge la Razoare, in cel mai apropiat punct de centru, dupa care se indreapta pe Progresului. Stim cu totii care e situatia traficului la Razoare la orele de varf, ca sa nu mai vorbim de faptul ca metroul (Eroilor) se afla la o distanta destul de greu de parcurs pe jos de la Razoare.
    - din nou din pacate, linia rapida 35 va asigura racordul la statia de metrou Basarab (actualmente asigura legatura cu Gara de Nord), insa nu cu centrul. In plus, notiunea de “separat de trafic” nu este un valida 100% atata timp cat un blocaj intr-o intersectie (cei care merg cu 41 stiu asta!) inseamna 20 de tramvaie oprite unul in spatele celuilalt si coborarea, urmata de escaladarea gardurilor de protectie. TER rezolva tocmai aceasta problema a separarii de traficul rutier.
    “Locuitorii din suburbii nu vor folosi ruta asta, ruta curenta CFR este mai convenabila (duce direct in Gara de Nord, nu undeva la Eroilor unde legaturile cu restul orasului sunt mai proaste)”
    - permite-mi sa te contrazic. Este evident ca Eroilor, o statie de schimb (deserveste atat magistrala M1, cat si magistrala M3), poate permite calatorilor sa se distribuie mult mai eficient in functie de zona din oras in care vor sa ajunga.
    “Cine ar folosi astfel T2? Poate doar cei cativa veniti dinspre Videle care au treaba in Drumul Taberei sau Militari... Mai mult,unele statii (gen Gara Cotroceni/Moinesti) sunt "nicaieri", in spatele unor uzine/blocuri sau in maidane, asigurand cel mult cativa calatori (la Cotroceni au circulat trenuri de calatori pana in '87, nu le-au scos pentru ca erau prea pline)“
    - In primul rand, sa nu uitam ca pe traseul T2 vor exista 2 malluri imense (Plaza Romania si, in curand, Cotroceni Mall) care au ca arie de catchment intreaga regiune limitrofa de la vest de oras (in general, cand se face o astfel de investitie, se stabilesc in primul rand zonele de catchment primara, secundara si tertiara, stiu asta pentru ca sunt arhitect si am vazut prezentari din partea unor beneficiari de malluri). De asemenea, exista si Anchor Plaza, Cora Militari, showroomurile de pe Valea Cascadelor, etc. Crearea unei alternative la masina personala pentru cei care intra in Bucuresti spre aceste centre, fie ca si consumatori sau ca angajati, cred ca este un aspect important.
    - TER nu propune statia Gara Cotroceni, ci statia Bucuresti-Cotroceni, care ar fi in subteran, in dreptul mallului Cotroceni, aflat in constructie, deci aproape de bd. Vasile Milea.
    - singura statie care ar fi “nicaieri”, dupa cum spui, ramane Moinesti, cu precizarea ca statia este la cateva zeci de metri de blocurile din Militari si la circa 300 de metri de blocurile din nordul Drumului Taberei, statia fiind conectata la linia de autobuz 137. Militari este un cartier extrem de dens, care ramane aglomerat si in conditiile in care beneficiaza de metrou. Vezi comentariile de mai sus ale unor locuitori ai cartierului.
    - trenurile scoase in ’87 au fost scoase in conditiile in care statia terminus era Gara Cotroceni, gara aflata, intr-adevar, indaratul unor complexe industriale/militare, si in contextul in care cele doua malluri despre care vorbeam mai sus, precum si celelalte centre comerciale si de birouri nu existau nici in cele mai urate vise ale lui Nicolae Ceausescu.
    “In plus, in anumite zone propusul T2 se loveste de constructii importante - intre Gara Cotroceni si Vasile Milea, linia ferata existenta de-abia isi asigura gabaritul, fara demolari de amploare in zona Apaca nu vad exact cum ar putea incapea infrastructura existenta.”
    - T2 se loveste de o singura problema de acest gen, intre Apaca si viitorul mall Cotroceni. Din acest motiv am propus intrarea in subteran inca dinainte de Apaca, actualmente spatiul permitand o singura linie. In plus, suntem convinsi ca si conducerea Cotroceni Mall ar sustine existenta unei statii TER in dreptul mallului.
    “La fel, la T4, de ce nu se poate termina linia la Titan Sud, ca acum (care e fix deasupra statiei de metrou Republica) si ar trebui prelungita peste constructii pana la C. Georgian, nu stiu, si... de ce se termina in Frunzaresti, nu cel putin in Budesti, nici asta nu stiu.”
    - linia T4 se termina, intr-adevar, la Costin Georgian, insa pe traseul caii ferate existente nu exista nicio constructie. Singura problema aparuta din 2007, de cand am elaborat proiectul, si pana acum, este ca un lot din piata Morarilor/ Costin Georgian apare ca “proprietate privata”, acest lot fiind exact in capatul liniilor existente, vis-a-vis de actualul McDonald’s. Pana in acest lot nu am intalnit nicio constructie pe sine intre Gara Titan si Costin Georgian.
    - linia T4 poate merge si mai departe de comuna Fundeni daca se considera necesar. Proiectul este, in primul rand, un proiect de concept, deci admite ajustari sau updatari in functie de nevoile curente ce ar putea fi constatate.
    “Ca nu si-ar putea genera trafic, zona fiind foarte slab populata, asta e o alta poveste, CFR-ul cu 4 perechi de trenuri pe zi (pe exact T4, cu opriri exact ca pe T4, si mergand pana la Oltenita) are niste incasari execrabile, la fel cum au si microbuzistii/RATB-ul pe rutele auto corespondente”
    - sa nu uitam ca TER insusi poate fi un generator de dezvoltare. Daca actualele trenuri CFR de pe aceasta ruta (care seamana dureros de mult cu trenurile indiene, mai putin aglomeratia) ar fi inlocuite cu garnituri TER care sa circule la intervale, poate, mai rare decat cele 20 de minute de pe celelalte linii, tot axul feroviar respectiv ar putea aduce beneficii zonei deservite.
    “In afara de T1, singura care ar mai putea merge e poate TC, dar si respectiva linie trebuie modificata profund astfel incat sa treaca prin Domnesti si Magurele, nu doar prin coclaurile de la 1 km de comuna/oras”
    - in afara de TC, argumentatia ta nu pomeneste nimic de linia T5, care este poate cea mai importanta, conectand Gara de Nord de intreaga zona de birouri din nord Piata Presei Libere-Aerogarii-Pipera-Petricani, unde traficul atinge cote infernale , precum si orasul Voluntari cu ai sai 30.000 de locuitori. Linia T5 beneficiaza de o infrastructura proaspat reabilitata, unde nu mai e nevoie decat de constructia statiilor (extrem de simplu de realizat) si de aplicarea modelului Karlsruhe, model care presupune circulatia simultana, pe aceeasi linie, a trenului urban cu trenul conventional de calatori si de marfa (voi detalia pe blog)
    - TER isi propune minimum de exproprieri. In zonele de pe TC unde statiile sunt la o anumita distanta de localitati, curse locale de minibus pot prelua fluxul de calatori din localitati.
    “Altfel, proiectul nu e altceva decat un exercitiu de imaginatie deloc util, iar implementat, nu ar fi decat o pierdere de bani care ar putea fi folosit pentru o retea regionala feroviara cu adevarat utila.”
    - orice exercitiu de imaginatie este util atata timp cat pune o problema concreta, ancorata in realitate. TER exploreaza potentialul unei retele feroviare regionale, cum spui, pe linii existente intr-o proportie covarsitoare. Daca cineva are o solutie mai buna, este liber sa o faca publica. Nu ne propunem sa reinventam roata, nici sa copiem ce au facut altii, ci, pur si simplu, sa propagam un concept care poate oferi solutii, macar partiale, la problemele cu care se confrunta orasul.
    O zi buna,
    Andrei Egli  

  23. # Blogger Windman

    Bravo. Kudos. Respect. Chapeau. Un proiect fezabil, de bun simt, ieftin, bun, cu viziune. Daca aveti nevoie de sprijin in partea de lobby, fundraising sau project management, va stau la dispozitie. Windman.  

  24. # Blogger Mtratz

    De TER 4 nu mai e nevoie cu Transferoviar  

Trimiteți un comentariu




© 2006 TER - Tren urban pentru Bucuresti | Blogger Templates by GeckoandFly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn how to make money online | First Aid and Health Information at Medical Health