Linia T2, traseu propus





T2 - face legătura între Eroilor TER şi oraşul Videle (12.000 de locuitori), jud. Teleorman, pe o linie existentă în interiorul Bucureştiului, folosită pentru traficul de marfă cu frecvenţă redusă (linia care leagă centura feroviară de Gara Cotroceni, gară actualmente dezafectată) şi pe linia Bucureşti-Videle, parte din magistrala 900 care leagă Bucureştiul de Timişoara.
Staţii propuse: Eroilor TER - Bucureşti-Cotroceni - Plaza Romania - Str. Moineşti - Valea Cascadelor - Centura-Vest - Domneştii de Sus - Grădinari - Zorile H. - Vadu Lat/Clejani - Angheleşti H. - Zavestreni H. - Videle. Din păcate, condiţiile mediului construit actual din zona parkului de retail Carrefour fac ca extensia spre Carrefour să fie improbabil de realizat.
Lungime propusă: 50,3km
Existent: 47,5km
Linie dublă: 47,5km
Linie simplă: -
Linie electrificată: 40km
Linie neelectrificată: 7,5km
Intersecţii cu reţeaua rutieră:
- Str. Braşov (Pasajul Lujerului), trecere la nivel existentă, se propune barieră - legătură cu tramvaiul 41
- Str. Lujerului, trecere la nivel existentă, se propune barieră
- Str. Răsăritului, trecere la nivel existentă, se propune barieră
- Str. Moineşti, trecere la nivel existentă, se propune barieră - legătură cu autobuzul 137
- Str. Valea Lungă, trecere la nivel existentă, se propune barieră
- Str. Valea Cascadelor, trecere la nivel existentă, se propune barieră - legătură cu autobuzul 136
- Centura Bucureşti, subtraversare propusă
Rezultă un număr de 6 bariere pe o distanţă de 2,6km (între Str. Braşov şi Str. Valea Cascadelor), deci în medie o barieră la 0,52km. Barierele respective nu ar cauza tulburări ale traficului rutier deoarece frecvenţa TER este una medie (un tren la 20 sau 30 de minute, cu orar fix), iar străzile intersectate sunt de importanţă secundară şi ca atare nu suportă un trafic aglomerat, cu excepţia străzilor Braşov şi Lujerului. În plus, barierele ar trebui lăsate circa 30 de secunde, pe perioada trecerii trenului, ceea ce echivalează cu aşteptatul la un semafor scurt de 2 sau 3 ori pe oră.
Extensie propusă pentru TER:
- legătura dintre staţia Bucureşti-Cotroceni şi Eroilor TER, 1,5km tunel.
- 2 staţii subterane: Bucureşti-Cotroceni şi Eroilor TER
Nu implică probleme speciale datorită mediului construit puţin dens (parcul Palatului Cotroceni, Bd. Eroii Sanitari)
- legătură între Centura-Vest şi magistrala 900: 2,4km la suprafaţă, 0,4km subtraversare centură (soluţie aplicată şi la intersecţiile cu centura ale magistralelor CFR către Ploieşti şi Constanţa)
Nu implică probleme speciale, în zonă fiind teren agricol.
Costuri estimate:
160mil. euro

Avantaje:
- legătură atât intraurbană, cât şi extraurbană - parcurge 7,5km în interiorul oraşului şi 42,8km în afara lui
- acces direct spre centre precum Plaza Romania, Anchor Plaza, Cotroceni Mall atât dinspre centrul oraşului, cât şi dinspre regiunea limitrofă - staţia Plaza Romania este amplasată în imediata vecinătate a parcării mallului respectiv, la fel ca şi în cazul Cotroceni Mall
- poate facilita naveta pentru numeroşi locuitori din judeţele Giurgiu şi Teleorman care lucrează în Bucureşti (un exemplu este oraşul Videle, unde numeroşi locuitori lucrează în Bucureşti)
- încurajează accesul spre Bucureşti şi spre centrele de interes de aici fără maşină personală prin sistemul park & ride
- infrastructură existentă în proporţie de peste 90%
- nu necesită decât exproprieri minime (teren agricol)
- intersecţii puţine cu sistemul rutier: doar 6, toate cu străzi de importanţă secundară
- infrastructură feroviară existentă în proporţie de 100% pe o lungime de 40km pe magistrala 900 Bucureşti-Videle (gări, semnalizare, electrificare, linie dublă)
- deserveşte atât cartierul Militari, cât şi cartierul Drumul Taberei, acesta din urmă neavând momentan o alternativă la troleibuze şi autobuze pentru accesul spre centrul oraşului
- conectarea la reţeaua de transport în comun rutieră prin intersecţiile cu sistemul rutier (autobuzele 103, 136, 137, 139, tramvaiele 2, 11, 12, 35 şi 41, troleibuzele 71 şi 93)
-conectarea la reţeaua de metrou la staţia Eroilor, de unde se ramifică magistralele M1 şi M3, rezultând mobilitate sporită

Dezavantaje:
- necesită o extensie de 1,5km de tip tunel către staţia Eroilor, o subtraversare de 0,4km sub centură, precum şi o extensie supraterană de 2,4km către magistrala 900
- T2 merge în paralel cu magistrala de metrou M1 la mică distanţă de aceasta (cu toate că Militari este un cartier extrem de aglomerat chiar şi în condiţiile în care dispune de magistrala M1, uneori coloana către Carrefour începând dinainte de Cora Lujerului)
- între străzile Lujerului şi Valea Lungă, linia parcurge o zonă de locuinţe, fapt care presupune restricţii de viteză şi/sau montarea unor elemente de protecţie fizică (gard viu, etc)
- între lotul ocupat de Cotroceni Mall şi cel ocupat de Apaca a rămas o singură şină din linia Gării Cotroceni, astfel că staţia adiacentă mallului ar trebui amplasată în subteran, linia T2 intrând în subteran înainte de Cotroceni Mall.

Credem că linia T2 ar fi utilă atât pentru locuitorii din zona de nord a cartierului Drumul Taberei, pentru locuitorii din zona centrală a oraşului care se deplasează către ansamblurile comerciale de pe traseul T2, cât şi pentru locuitorii regiunii limitrofe din judeţele Giurgiu şi Teleorman, mai ales cei care fac naveta în Bucureşti.

7 Responses to “Linia T2, traseu propus”

  1. # Blogger artistu

    Aaah daca ati sti voi cat ma uitam eu la linia ferata care ne trece prin fata blocului si de cate ori imi ziceam ca mi-as face un "metrou privat de suprafata". Insa cum banii nu au aparut pana acum, voi fi fericit daca el va aparea la initiativa voastra, ca Militariul a devenit un cartier sub asediu! ;)  

  2. # OpenID gadjodillo

    wow... ce documentat... mi-ar placea si mie sa merg cu un TER
    pina una-alta, sint "captiva" a CFR-ului, navetista veche si fan trenuri.  

  3. # Blogger BogdanRa - atitudine.bogdanra.ro

    Mai oameni buni... Daca strada Lujerului este de importanta redusa nu am ce zice... nu cunoasteti realitatea. La fel si cu Moinesti.

    Foarte frumoasa ideea, dar trebuie mult mai multe de facut. Mai bine ar face cei de la primarie strada Liniei (care e pe GPS, dar si in teren) si ar rezolva mult mai multe probleme

    A propos... Exista TOT la Lujerului o gura de tren care merge paralel cu 41 la un moment dat dar apoi o ia razna catre STS, politehnica...  

  4. # OpenID tavu

    Raman la parerea ca traseul propus e prea aproape de linia existenta de metrou. Buba mare a vestului orasului raman Bucla Drumul Taberei si Ghencea. Ori traseul propus lasa aceste zone total neacoperite, asa cum sunt si in prezent. E ca si cum ar fi necesar un drum express direct intre Urziceni si Slobozia(sa presupunem ca aceste 2 orase ar exploda economic, ipotetic vorbind, doar pentru acest exemplu) si solutia adoptata de ministerul transporturilor ar fi adaugarea unei benzi de circulatie pe fiecare sens la autostrada soarelui intre Lehliu si Drajna.  

  5. # Blogger ALEJANDRO

    Acest comentariu a fost eliminat de autor.  

  6. # Blogger ALEJANDRO

    we are looking for autocad designers, grafics designers and mechanicals enginiers, please contact me at alchivos@gmail.com  

  7. # Blogger Email.biz

    Now, you can login any of your email id at email.biz, apart from this you can get your email id free and make your premium email id for life time.  

Trimiteți un comentariu




© 2006 TER - Tren urban pentru Bucuresti | Blogger Templates by GeckoandFly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn how to make money online | First Aid and Health Information at Medical Health