Linia T1, traseu propus



T1 - face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă pe o linie de cale ferată existentă, anume linia Bucureşti-Snagov-Urziceni
Staţii propuse: Gara de Nord - Bucureşti-Basarab - Podul Grand - Bucureşti-Triaj - Chitila - Mogoşoaia - Otopeni DN1 - Otopeni-Henri Coandă
Lungime propusă: 18,7km
Existent: 16,2km
Linie dublă: 13,6km
Linie simplă: 2,6km
Linie electrificată: 8,3km
Linie neelectrificată: 7,9km
Intersecţii cu reţeaua rutieră:
- Pasajul Basarab, supratraversare în construcţie
- Podul Grand, supratraversare existentă
- DN7 Chitila, subtraversare existentă
- DN 1A, supratraversare existentă
- DN1, subtraversare propusă
Extensie propusă pentru TER: branşament 2,5km către aeroportul Henri Coandă, din care
- 1,5km la suprafaţă
- 1km în săpătură deschisă şi subteran, incluzând şi subtraversare DN1
Costuri estimate: 50mil. euro (faţă de 1 miliard de euro, costul estimat al liniei de metrou spre aeroportul Henri Coandă)

Avantaje:
- legătură directă cu aeroportul Henri Coandă, cel mai important din ţară, al cărui număr de pasageri creşte de la an la an
- costuri cu mult mai reduse decât cele pentru o linie de metrou similară
- timp de realizare cu mult mai scurt decât cel al unei linii de metrou similare
- legătură cu Chitila şi Mogoşoaia, comune populate, în care a avut loc o semnificativă dezvoltare rezidenţială în ultimii ani; staţia Mogoşoaia ar fi situată lângă podul peste DN1A, la circa 300 de metri de intrarea în parcul Palatului Mogoşoaia (vezi hartă)
- infrastructură existentă în proporţie de circa 90%
- nu necesită exproprieri
- independenţa faţă de sistemul rutier
- branşament către aeroportul Henri Coandă uşor de realizat - zonă de teren agricol şi de interdicţie de construcţie datorită situării în axul pistei aeroportului
- trafic feroviar minim pe ruta existentă (trafic de marfă, tehnic)

Dezavantaje:
- necesită un peron dedicat în Gara de Nord şi integrarea în traficul feroviar existent
- necesită o extensie de 2,5km, dublarea liniei pe 2,6km şi electrificarea liniei pe 10,4km
- necesită realizarea unei subtraversări cu DN1
- nu conectează aeroportul Băneasa şi zona Băneasa

Unii dintre cititorii de pe blog au propus drept punct terminus al liniei T1 gara Odăi , situată la 2km de aeroportul Henri Coandă. Credem că o astfel de propunere ar îngreuna mobilitatea călătorilor, necesitând continuarea drumului cu un autobuz local. Nu credem că aşa ceva este necesar, linia de cale ferată existentă trecând aproape de aeroport, conectarea ei la acesta putându-se realiza fără probleme.
În continuare, credem că linia T1 poate coexista pe viitor cu o eventuală linie de metrou către aeroport, funcţionând ca o linie expres având în vedere numărul mic de staţii, spre deosebire de propunerea de metrou, care ar avea mult mai multe staţii.
Mai sus, harta liniei T1, cu precizarea că am trasat şi linia de centură, în roz. Acolo unde aceasta se desprinde de linia T1 se termină şi linia dublă existentă, secţiunea următoare fiind linie simplă.

9 Responses to “Linia T1, traseu propus”

  1. # Blogger BABILONUL IMOBILIAR

    Valabil!

    Da' in lupta dintre ce "vede" primaria generala (Oprescu) si Min.Transporturilor (Orban nu mai e..., da' o sa vrea Berceanu sa "treaca la primarie metroul"?) si ce ar putea sa vada guvernu..., ar putea fi o diferenta.
    Metroul, fiind o lucrare mult mai ampla, cu statii si "preluari" de calatori mult mai numeroase/numerosi, va fi net o lucrare mai scumpa si mult mai intinsa, ca realizare.

    Important e ca propunerea prezenta sa ajunga sa fie vazuta! De cei in tema, dar si de publicul larg. Cooptari de idei/solutii pe traseu (cel indicat, dar si...pe cel al realizarii :) efective), banuiesc ca se poate...  

  2. # Blogger BABILONUL IMOBILIAR

    "guvernul..." *(evident; chestie de "tzambal"-tastatura..

    Si, oricum am da-o, implicarea guvernului (aprobarea) e esentiala.
    Fonduri s-ar mai putea cauta/gasi nu numai la guvern, ci si din sustinere UE.  

  3. # Blogger 1

    Nu vreau sa fiu rau dar din ce am vazut pana acum la actuala clasa politica, sunt cateva puncte slabe la acest proiect.
    - costuri cu mult mai reduse decât cele pentru o linie de metrou similară
    - infrastructură existentă în proporţie de circa 90%
    - nu necesită exproprieri
    Ca sa fie apetisanta pentru clasa politica existenta ar trebui scoase aceste neajunsuri inainte sa ajunga pe masa lor sau reformulate:
    - costuri apropiate de cele ale unei linii de metrou dar proiectul poate fi realizat cu o firma mai mica
    (clientelara)
    - infrastructura existenta in proportie de 90% dar invechita si necesita modernizare, de asemenea realizabila de o firma mai mica (profit mare)
    - traseul poate fi facut astfel incat sa existe mai putine exproprieri dar pe terenuri mai scumpe (proprietatea finului, nevestei, cumnatului).

    Lasand hazul de necaz la o parte sunt surprins ca nici un candidat la primarie nu a avut acest proiect pe agenda sa. Ar fi avut votul meu.  

  4. # Blogger artistu

    Ce ar fi sa luati legatura cu unii din euro-parlamentari si sa le oferiti si lor ideea asta, pentru ca dupa parerea mea, mai usor se impun proiectele si mai usor vin banii europeni din exterior catre interior, pentr ca nu mai trec pe la "infometatii de spaga romani"! ;)  

  5. # OpenID Petrvs

    Se pare că în scurt timp (aşa zice nenea ministru de la transporturi) va circula Săgeata Albastră pe o bună parte din traseul prezentat mai sus. Până la Otopeni mai exact.

    http://url.ie/16hy

    O zi bună!  

  6. # Blogger Florin

    Ba chiar se pare ca in cateva zile se va circula. Mie mi se pare Super ca prim pas. Macar ideea a prins, chiar daca pe jumate. Intr-adevar, autobuzele de la gara la aeroport nu vor fi comode, dar reprezinta un pas intainte.
    http://www.zf.ro/zf-24/de-miercuri-vom-merge-cu-trenul-de-la-gara-de-nord-la-aeroportul-otopeni-4000641/  

  7. # Blogger Andrei

    Bai deci nu se poate asa ceva . Eu locuiesc in otopeni si de 20 ani nu stiam de existenta unei astfel de rute. Practic trece la 700 metrii de metro otopeni, e incredibil , ma uimeste IGNORANTA alesilor, pai practic mai trebuie adaugata inca 1 km de linie(si un tunel) si s a rezolvat transferul oras -aeroport (evident se pot face conexiuni si din alte parti ale bucurestiului) MA JUR ca m as duce sa sap sub pista sa fac un tunel sa terminam circul asta! e o super idee iar cei care au facut proiectul TER ar trebui premiati de 100 de ori  

  8. # Blogger razvan

    Probabil ca stiti ca idea a fost preluata de autoritati si ca s-au introdus trenuri de la Bucuresti-Nord catre halta Otopeni, de unde pasagerii continua pentru ultimul kilometru cu un autobuz dedicat special si inclus in tariful de 6 lei. Dupa cum vedeti (http://www.ziare.com/articole/tren+Bucuresti+Otopeni) in stil simplist si nevizionar, idea risca sa fie "desfiintata" de slaba ei sustinere (nu marketing, nu publicitate, si nu rabdare pentru cativa ani!).
    Propunere: Neajunsul cu schimbarea tren-autobuz s-ar putea elimina folosind vagoane de tipul celor care transporta autovehicule pe sub canalul manecii cu trenul Eurostar. Pasagerii ar putea sa intre in Gara de Nord direct in autobuzul situat pe un astfel de vagon, urmand ca la halta Otopeni, autobuzul sa coboare de pe vagonul-platforma si sa continue catre aeroport. In felul asta s-ar elimina si neajunsul calatorilor care vor putea pleca direct din aeroport cu autobuzul si vor fi preluati de tren! razvan.hcs@gmail.com  

  9. # Blogger Radu

    Ideea este foarte buna, dar cred ca are o mica scapare. Proiectul este foarte bun, dar eu cred ca linia T1 ar putea sa fie ramificata. Astfel s-ar ramifica la Chitila si ar merge catre Buftea. Este necesar sa fie conectat si orasul Buftea fiind cel mai apropiat oras mai mare de Bucuresti, fiind mai mare decat Videle (care are 12.000), Buftea are 19.000 de locuitori. In rest proiectul cred ca este foarte bine gandit. Imi place ideea. Ar mai fi inca o idee care cred ca este foarte buna si anume sa fie conectat si metroul la aceste magistrale TER. In acest sens, s-ar putea extinde magistrala M2 de la ultima statie, pana la centura si linia deja exista. In nord, tot la magistrala doi se poate construi dupa statia Pipera o noua statie subterana de metrou langa magistrala spre Constanta. La fel se poate conecta Ter-ul si la Industrilor. Se mai poate dace un racord metrou/ Ter si la Linia de Centura pe magistrala trei, tot asa o mica prelungire. Oricum ideea este foarte buna si meritati felicitati pentru ea!  

Trimiteți un comentariu




© 2006 TER - Tren urban pentru Bucuresti | Blogger Templates by GeckoandFly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn how to make money online | First Aid and Health Information at Medical Health